De nieuwe arbeidsregeling

Dankzij het systeem van grote flexibiliteit kan u afwijken van de beperkingen op overuren
U kan kiezen voor een afwijkende regeling op dag of weekbasis en past een mouw aan nachtarbeid en het arbeidsverbod op zaterdagen, zondagen en feestdagen. 

Bovendien betaalt u op overuren in dit systeem geen toeslag, tenzij het om nachtarbeid gaat. Heel interessant, toch?

Hieronder vindt u de belangrijkste documenten voor de invoeringsprocedure, zoals de schriftelijke informatie aan de werknemer en de brief voor de voorzitter van het paritair comité.
 

Toelichting Nieuwe arbeidsregeling (145 kB)

22/01/2019

Ontdek in deze toelichting wanneer u gebruik kan maken van de nieuwe arbeidsregeling en hoe u deze invoert.

Nieuwe arbeidsregeling – Stappenplan (18 kB)

22/01/2019

Volg dit stappenplan als u de nieuwe arbeidsregeling wil invoeren als overurensysteem om zo uw werknemers flexibel te kunnen inzetten.

Nieuwe arbeidsregeling – Schriftelijke informatie werknemers (26 kB)

22/01/2019

Gebruik deze modelbrief om uw werknemers schriftelijk op de hoogte te brengen van de invoering van de nieuwe arbeidsregeling.

Nieuwe arbeidsregeling – Schriftelijke informatie syndicale delegatie (25 kB)

22/01/2019

Gebruik deze modelbrief om de syndicale delegatie in uw bedrijf voorafgaandelijk te infomeren over de invoering van de nieuwe arbeidsregeling.

Nieuwe arbeidsregeling – Brief tav Voorzitter Paritair Comité (12 kB)

22/01/2019

Gebruik deze modelbrief om de Voorzitter van het Paritair Comité 124 te informeren over de invoering van de nieuwe arbeidsregeling.

Nieuwe arbeidsregeling – Ontvangstbewijs werknemers (48 kB)

22/01/2019

Laat dit document als ontvangstbewijs ondertekenen door uw werknemers als ze het ontwerp van de nieuwe arbeidsregeling ontvangen.

Nieuwe arbeidsregeling – Register van aanmerkingen (25 kB)

22/01/2019

In dit register kunnen uw werknemers eventuele opmerkingen noteren bij de invoering van de nieuwe arbeidsregeling.

Stel ons hier uw vraag. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be.

Bedankt voor uw vraag. Een van onze experts volgt uw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Bouwunie verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op leden- of prospectenbeheer. Indien u dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.
    U kan uw gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan u terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vindt u onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 0800 20 750
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Uw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om u de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. U kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en u bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wilt u meer weten over cookies of uw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".