Een opleidingsplan: hoe begint u eraan?


Uw bedrijf wenst opleidingen te organiseren met financiële tussenkomst van Constructiv?
Dan moet u eerst een BedrijfsOpleidingsPlan of BOP opstellen. Met het BOP doet u aan langetermijndenken.
U houdt rekening met toekomstige opleidingsnoden en aanwervingen en u voorziet werknemersopleidingen.

Het BOP-sjabloon kan u hieronder downloaden. Dit ingevulde document bezorgt u aan de opleidingsadviseur uit uw Constructiv-regio, die u ook kan helpen met het opstellen ervan.

Pagina 1 omvat de administratieve gegevens van uw bedrijf. Vul in, kruis aan of verbeter.
Op pagina 2 vult u uw intenties naar gewenste opleidingen in. Dit zijn de verbeterpunten of nieuwigheden die nodig zijn voor uw arbeiders om hun beroep of functie vakkundig uit te oefenen. Op basis van uw info gaat Constructiv op zoek naar een mogelijke opleiding. De al gemaakte opleidingsafspraken met een opleidingscentrum dienen uiterlijk 2 weken vóór het begin van de opleiding aan Constructiv te worden meegedeeld. Mocht u ook aanwervingen plannen, dan kan u hier het aantal invullen per looncategorie.
U kan ook uw interesse kenbaar maken voor een afspraak met een veiligheids- en welzijnsadviseur.
Pagina 3 omvat de gehandtekende goedkeuring van het plan door de onderneming. - Vul in of verbeter de voorgedrukte gegevens - Naam en handtekening van de werkgever - Mocht er in uw onderneming een vakbondsafvaardiging zijn, dient deze het BOP mee goed te keuren en te ondertekenen

In het kader van de administratieve vereenvoudiging wordt u gevraagd een volmacht voor Betaald Educatief Verlof (BEV) te tekenen, welke u anders op het einde van het opleidingsjaar ontvangt.
Wat betekent dit concreet? U ontvangt meteen na de opleiding via Constructiv uw tussenkomsten in o.a. loonkost. Constructiv recupereert een stuk hiervan twee jaar na datum bij BEV. Dit heeft voor u als bedrijf verschillende voordelen: alle administratie BEV wordt door Constructiv overgenomen, er is een snellere betaling van tussenkomsten (ten laatste binnen de 3 maand na opleiding in plaats van twee jaar na datum opleiding) én u ontvangt méér tussenkomsten (stuk BEV + sectorale tegemoetkoming).
        

Stel ons hier uw vraag. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be.

Bedankt voor uw vraag. Een van onze experts volgt uw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven. Kiest u om direct lid te worden? Dan neemt u steeds deel aan ledentarief aan deze activiteit.
Bouwunie verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op leden- of prospectenbeheer. Indien u dit niet wil, volstaat een mail
U kan uw gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan u terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit
Klik hier voor het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking
 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 0800 20 750
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Uw passie verdient de beste ondersteuning.