Aanwezigheidsregistratie

Sinds 1 april 2014 geldt de wetgeving over de elektronische aanwezigheidsregistratie op bouwwerven. Ook gekend als check-in-at-work.

Via Checkinatwork (CIAW) moeten alle natuurlijke personen die werken in onroerende staat uitvoeren op een werf elektronisch gemeld worden en dit op alle werven met een totale kost van minstens 500.000 euro (excl. btw). Deze melding gebeurt door de aannemer, de werkgever of de personen zelf. 
 

Je vindt hieronder een overzicht met links naar relevantie informatie rond dit dossier.

Dé antwoorden op jouw meestgestelde vragen hebben we gebundeld in een handige Bouwmemo.
Herbekijk zeker ons webinar over Checkin@Work.Twain De Hondt, Hilde Masschelein en Nadia Schepens leggen je in een 40-talminuten helder uit wat je moet en niet mag doen en demonstreren live hoe je moet inchecken. 

Voor meer informatie kan je als Bouwunie-lid terecht bij de Bouwunie Adviesdienst - tel. 02 588 11 00 of mail.

 
Partner

Bouwunie en softwarebedrijf GeoDynamics startten in 2016 met een partnerschap. Beide organisaties bundelen de krachten voor wat betreft IT-oplossingen voor de bouwsector zoals track and trace, tijdsregistratie, materiaalbeheer en fleet management. De vraag naar dergelijke systemen neemt toe in de bouwsector waar elektronische aanwezigheidsregistratie, mobiele registratie van gepresteerde uren en digitaal beheer van materiaal belangrijker wordt. Deze digitale oplossingen zorgen onder meer voor een interessante tijdsbesparing op administratief vlak.
       

Kennisartikels van deze rubriek

Stel ons jouw vraag. Of vraag een bezoek aan van een van onze medewerkers. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be. Of stel je vraag in de chat.

Dank voor je vraag. Een van onze experts volgt jouw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Ik begrijp dat Bouwunie mijn persoonsgegevens verwerkt met het oog op leden- of prospectenbeheer.
    Indien ik dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.

    Ik kan mijn gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan ik terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vind ik onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
Fax: 02 253 07 45
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Ondernemingsnummer: BE0411.024.830
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 02 21 22 678
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Jouw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om je de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Je kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en je bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wil je meer weten over cookies of jouw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".