Aanwezigheidsregistratie
Sinds 1 april 2014 geldt de wetgeving over de elektronische aanwezigheidsregistratie op bouwwerven. Ook gekend als check-in-at-work.
U vindt hieronder een overzicht met links naar relevantie informatie rond dit dossier.
Dé antwoorden op uw meestgestelde vragen hebben we gebundeld in een Bouwmemo die u kan downloaden bij Publicaties.
Of bekijk ons webinar over Checkin@Work. Jean-Pierre Waeytens en Nadia Schepens leggen u in een twintigtal minuten helder uit wat u moet en niet mag doen en demonstreren live hoe u moet inchecken.
De presentatie van dit webinar kan u downloaden.
Voor meer informatie of verduidelijking kan u als Bouwunie-lid terecht bij de Bouwunie Adviesdienst - tel. 02 588 11 00 of mail.
Partner
Bouwunie en softwarebedrijf GeoDynamics startten in 2016 met een partnerschap. Beide organisaties bundelen de krachten voor wat betreft IT-oplossingen voor de bouwsector zoals track and trace, tijdsregistratie, materiaalbeheer en fleet management. De vraag naar dergelijke systemen neemt toe in de bouwsector waar elektronische aanwezigheidsregistratie, mobiele registratie van gepresteerde uren en digitaal beheer van materiaal belangrijker wordt. Deze digitale oplossingen zorgen onder meer voor een interessante tijdsbesparing op administratief vlak.
Kennisartikels van deze rubriek
- Aanwezigheidsregistratie voortaan ook verplicht voor architecten: vergeet dus niet de bouwdirectie te melden!
- Checkin@work verplicht op werven vanaf 500.000 euro
- Elektronische aanwezigheidsregistratie: maak de nodige afspraken met uw onderaannemers
- Wat met de aanwezigheidsregistratie van uw onderaannemers? Moet u dat zelf doen?
- Elektronische aanwezigheidsregistratie: betonleveranciers
- Noodprocedure bij technische problemen
- Wat te doen bij ontbrekend werfmeldingsnummer?
- Kan de aanwezigheidsregistratie ook via track and trace?
- Hoe registreert u een stagiair of een interimarbeider op Checkin@work?
- De werknemers van uw buitenlandse onderaannemer staan bij u in checkin@work. Wat nu?