Aansprakelijkheid en geschillen
Welke aansprakelijkheden hangen u als aannemer, schilder, installateur, ... boven het hoofd? Ondanks het feit dat u een goed contract hebt afgesloten, en de werken goed hebt uitgevoerd, komt het soms toch nog tot een geschil met uw klant. Geschillen kunnen bij voorkeur opgelost worden buiten de rechtbank. Hoe pakt u deze geschillen aan?
Zoek verder in deze rubriek
Kennisartikels van deze rubriek
- De buur weigert een plaatsbeschrijving! Wat nu?
- Wat is het belang van een plaatsbeschrijving?
- Andermans eigendom betreden om werken uit te voeren
- Juridische aansprakelijkheid en geschillen
- Lichte verborgen gebreken, bent u altijd in fout?
- Mijn klant zegt dat ik een verkeerde kleur gebruikte. Wat nu?
- Herinvoering van de ketenaansprakelijkheid 30bis.
- Wie is aansprakelijk voor diefstal op de werf?
- Wat omvat de waarschuwings- of informatieverplichting van de aannemer?
- Uw klant pleegt contractbreuk. Wat kan u doen?
- Op welke manier kan je een expert aanstellen?
- Mag de klant betaling van de factuur weigeren?
- Mag de klant afzien van het afsluiten van het contract?
- Wanneer protesteert uw klant de factuur rechtsgeldig?
- Wat omvat het tegensprekelijk karakter van een expertise?
- Mag de particuliere opdrachtgever zomaar inhouden op de factuur?