Bouwen aan zichtbaarheid: offline marketing op de bouwplaats

Helm

Stel: online en offline marketing gaan de strijd met elkaar aan in de bouwsector. Wat wint er dan?


De bouwondernemer als marketeer

Online marketing wint het in bijna alle sectoren van offline marketing. Online promotie heeft zelfs een extra boost gekregen door de coronamaatregelen. Echter, deze trend is niet zichtbaar in de bouwsector. Online marketing is namelijk een ver-van-het-bed-show naast het harde werken op de bouwlocatie en krijgt daarom niet altijd prioriteit.
Maar is dat erg? Wij denken van niet. Er kan namelijk veel gewonnen worden door de juiste offline marketing in te zetten op de bouwplaats.

We geven u alvast drie tips om direct zelf aan de slag te gaan.
 

Bedrijfskleding als merchandise  

Om uw bouwbedrijf zichtbaarder te maken kunt u verschillende soorten producten, die uw medewerkers dagelijks gebruiken, laten bedrukken met uw logo. Denk bijvoorbeeld aan een thermoskan, waterfles, hoodie of veiligheidshelm. Medewerkers dragen en gebruiken deze spullen op de bouwplaats en daarbuiten, nog even naar de supermarkt of bijvoorbeeld tijdens een verkoopgesprek. Zorg dat de kleding redelijk neutraal vormgegeven is, zodat medewerkers de kleding ook echt graag willen dragen. Ga dus niet voor al te felle kleuren of voor een schreeuwerig groot logo op een gekke plek.
 

De bouwplaats als canvas

Loop eens een rondje over de bouwplaats en probeer te bedenken welke plekken geschikt zijn voor een spandoek of banner. Gebruik bijvoorbeeld de vrije oppervlakken op bouwsteigers om uw marketingboodschap over te dragen, zoals uw logo, tagline, aanbod, foto’s van eerder werk of contactgegevens.
 

Uw eigen werk als visitekaartje

Zorg dat u naast visitekaartjes ook altijd een goed gevulde portfoliomap meeneemt in uw tas én dat er ook altijd een aantal exemplaren op de bouwplaats liggen. Om aan uw gesprekspartner in een verkoopgesprek of aan een geïnteresseerde voorbijganger te laten zien. In de portfolio stopt u foto’s van eerder werk, waaruit de kwaliteit van uw werk spreekt. Het liefst voorzien van een korte, maar krachtige klantcase. U kunt zelf wel vertellen wat u allemaal kunt, maar het komt veel krachtiger over en er is meer bewijskracht als uw klanten dat voor u doen. Voeg daarom ook zeker recensies van tevreden klanten toe en besteed aandacht aan het verhaal van uw organisatie. Waar staan jullie voor? Wanneer is jullie werkdag geslaagd?
 

Zichtbaarheid geeft naamsbekendheid

Als bouwbedrijf is het van groot belang om je te laten zien aan de buitenwereld, om zo uw diensten te kunnen (blijven) verkopen. Door subtiele marketingelementen toe te voegen aan al uw bouwplaatsen, zien mensen steeds vaker uw bedrijf voorbij komen. Door deze naamsbekendheid raken mensen weer steeds vertrouwder met het merk. Maar vergeet niet: Rome is niet in één dag gebouwd. Een vest met logo en een mooi spandoek gaan enkel op zichzelf staand het werk niet doen. Het is namelijk wel essentieel dat u naast het bouwen aan de offline marketing, vooral ook mooie dingen bouwt voor uw klanten. Zo kunnen mensen de naam en het logo van uw bedrijf linken aan het werk wat u heeft opgeleverd.
 

Stel ons hier uw vraag. Of vraag een bezoek aan van een van onze medewerkers. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be.

Dank voor uw vraag. Een van onze experts volgt uw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Bouwunie verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op leden- of prospectenbeheer. Indien u dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.

    U kan uw gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan u terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vindt u onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
Fax: 02 253 07 45
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 02 21 22 678
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Uw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om u de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. U kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en u bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wilt u meer weten over cookies of uw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".