Eengemaakte renovatiepremie vanaf 1 januari 2019

Wie renovatie- of verbeteringswerken uitvoert aan zijn woning kan nu een renovatie-, een verbeterings- en/of een aanpassingspremie krijgen. Als aan de specifieke voorwaarden is voldaan uiteraard.

De verbeteringspremie en de renovatiepremie richten zich tot dezelfde doelgroep en betoelagen quasi dezelfde werken. Ze worden vanaf 1 januari geïntegreerd in één renovatiepremie.

Deze premie wordt meteen wat aangepast.

De inkomensvoorwaarden veranderen en de regelgeving voor bijwoners wordt minder streng. Gezinnen met een lager inkomen mogen alles ineens aanvragen of kunnen hun premieaanvraag in twee opsplitsen en krijgen daarvoor tot tien jaar tijd. Bij de verbeteringspremie mochten de facturen vroeger één jaar oud zijn. Dit wordt nu twee jaar. De premie was een vast bedrag. Dat wordt nu ook 30% of 20% (naargelang het inkomen) van de kostprijs van de werken exclusief btw, zoals voor de huidige renovatiepremie. De premiewoning moet minstens 30 jaar oud zijn.

De aanpassingspremie, die specifiek gericht is op ouderen, blijft afzonderlijk verder bestaan.
 

Info

Op de website vlaanderen.be vindt u alle info over de bestaande premies.

              
renovatieBouwuniefoto

Info over de Vlaamse premies

Stel ons jouw vraag. Of vraag een bezoek aan van een van onze medewerkers. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be. Of stel je vraag in de chat.

Dank voor je vraag. Een van onze experts volgt jouw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Ik begrijp dat Bouwunie mijn persoonsgegevens verwerkt met het oog op leden- of prospectenbeheer.
    Indien ik dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.

    Ik kan mijn gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan ik terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vind ik onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
Fax: 02 253 07 45
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Ondernemingsnummer: BE0411.024.830
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 02 21 22 678
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Jouw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om je de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Je kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en je bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wil je meer weten over cookies of jouw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".