De bouw kijkt verder
De nationale campagne ‘De Bouw Kijkt Verder’ werd in april 2022 gelanceerd door het sectorfonds Constructiv. Met dit initiatief willen we als sector op 10 jaar tijd samen het imago van de sector op te krikken. Alle werkgeversorganisaties en de vakbonden bundelen hun krachten.
Wat zijn de doelstellingen van de campagne?
Met z’n allen willen we het publiek met een frisse blik naar de bouw doen kijken en de groeiende mogelijkheden, de duurzaamheid, de financiële voordelen en de diversiteit in de sector worden in de kijker zetten.
- De negatieve stereotypes over de bouwsector doorbreken en de sector weerspiegelen hoe die echt is: een aantrekkelijke en veelzijdige, sector vol mogelijkheden, werkgelegenheid en werkzekerheid.
- Meer jongeren motiveren om aan de slag te gaan in de bouw
De gemiddelde leeftijd van een arbeider ligt momenteel boven de 50 jaar. Om vakkennis te behouden en van generatie op generatie door te geven, willen we jongeren aantrekken en sensibiliseren om mee te draaien in onze sector. - Werkzoekenden en geïnteresseerden triggeren om zich bij of om te scholen. En hen begeleiden naar hun droomjob in de bouw.
De Bouw Kijkt Verder was in de zomer van ‘24 terug te vinden op verschillende festivals: Couleur Café, De Gentse Feesten, Suikerrock, Alcatraz. En doorheen het jaar organiseert De Bouw Kijkt Verder tal van onlinecampagnes via sociale media en events.
Meer weten? Bezoek de website van De Bouw Kijkt Verder