Vind alle info over uw materiaal voortaan in één klik terug

MIRA Software biedt snel overzicht van gebruik, onderhoud en voorraad


Het is u of uw medewerkers wellicht ook reeds overkomen: er gaat kostbare tijd verloren door hopeloos te zoeken naar een specifiek materiaal. Of de aparte Excelbestanden stapelen zich op en u ziet door de bomen het bos niet meer. Het kan echter anders via digitalisering. MIRA Software blinkt uit in eenvoud en bezorgt u snel een overzicht van het gebruik en verbruik van klein en groot materiaal in uw bedrijf. U zet bovendien in op duurzaamheid door onnodige dubbele aankopen te vermijden, extra kilometers uit te sparen én het onderhoud in de gaten te houden.

‘Kassasysteem’

Snelheid en gebruiksvriendelijkheid vormden de uitgangspun­ten voor de ontwikkeling van MIRA Software, die kan worden vergeleken met een kassasysteem in de supermarkt. Het beheer van het materiaal gebeurt immers letterlijk door in- en uit te checken. Op die manier kan u als klein of groot bedrijf, in welke sector u ook actief bent, productiever werken. U bespaart tijd en bijgevolg ook geld. Wie heeft wat gebruikt, waar, wanneer en hoeveel? Is het toestel beschik­baar? Wanneer moet de voorraad worden aangevuld? Wanneer moet het toestel op onderhoud?... De tool (die in het Nederlands, Frans, Duits en Engels beschikbaar is) staat in voor het zoekwerk en de bijhorende administratie. En dit alles in één overzicht.

Vier modules: aan u de keuze

U bepaalt naargelang uw wensen en noden zelf hoever u gaat in het materiaalbeheer, van de zeer eenvoudige basismodule tot de meer gedetailleerde optionele modules. Ook grijpvoor­raad, samengestelde materialen, verpakkingen en dergelijke meer kunnen in de database worden opgenomen.

• De basismodule ‘Registratie’ omvat het ontlenen en bin­nenbrengen van materiaal en gereedschap door werknemers. Of met andere woorden: wie bent u en wat neemt u mee? Met één klik of scan weet iedereen waar een bepaald ma­teriaal zich bevindt, voor welk project het wordt gebruikt, hoelang het daar nodig is en wie verantwoordelijk is.

 
Materiaalbeheerineenklik_

Dé troef van MIRA Software is de mogelijkheid om ook verbruiksmateriaal (grijpvoorraad, PBM…) te beheren in de database.

• Via de reservatiemodule kan u materiaal voor een periode reserveren en een pickinglijst maken.
• Met de module ‘Voorraad en stock’ krijgt u een overzicht van de stock, doet u geen onnodige aankopen en kan u bestelbonnen maken en bestelorders plaatsen. Projecten die vertraging oplopen door een tekort aan materiaal zijn voortaan verleden tijd dankzij de automatische herinneringen.
• De vierde module, Onderhoud en herstellingen, houdt nauwkeurig bij wanneer materiaal moet gekeurd of gerepareerd worden. Denk bijvoorbeeld aan brandblussers of ander veiligheidsmateriaal. Periodiek onderhoud kan per periode of op basis van de gebruiksfrequentie of datumin­terval worden ingesteld.
Optioneel kunnen formulieren aan gereedschap of machi­nes toegevoegd worden. Dit in de vorm van een checklist met controlevragen die gesteld worden bij het ontlenen of terugbrengen van een toestel. Het programma vraagt dan bijvoorbeeld of de batterij in het toestel zit, hoeveel liter benzine er nog in de tank zit enzoverder.

Geen IT-kennis vereist

Met de software aan de slag gaan, is kinderspel. Via een gebruiksvriendelijke interface kunnen registraties, reservaties, onderhoud of stockbewegingen in enkele klikken verricht worden. Handmatige invoer van het nummer is mogelijk, maar met een scanner gaat het nog sneller. Dubbel werk wordt vermeden dankzij de mogelijke koppeling met uw bestaande software. Zo kan een bestelbon vanuit MIRA vertrekken en via uw administratieve software afgehandeld worden.

Met de mobiele applicatie voor Android en iOS kunnen medewerkers trouwens via de smartphone of tablet handig gereedschap uitwisselen onderweg.

Geïnteresseerd? Neem alvast een kijkje op de website of vraag een vrijblijvende demo aan! (Prijsformules beschikbaar op basis van huur of aankoop.)
Materiaal en gereedschap dat niet op zijn plaats staat? Met één snelle scan van de QR- of barcode weet u direct waar het hoort, wanneer het moet gekeurd worden en zoveel meer.
Met MIRA Software kan materiaalbeheer vlotter verlopen. Ga duurzaam om met uw materiaal, win kostbare tijd en laat de administratie over aan de software.
www.mirasoftware.be

U staat er niet alleen voor!

Het MIRA-team begeleidt de opstart, opdat die zo vlot mogelijk zou verlopen. We geven ook zelf opleidingen: één bij de implementatie en configuratie van de database en één om met de software te leren werken. Uit enquêtes blijkt dat medewerkers tevreden zijn over het vlot verloop van de opleidingen en die ook nuttig vinden omdat ze zo snel vertrouwd zijn met de software. Uw huidige bestanden worden geïmporteerd via onze importsjablonen, waardoor u niet vanaf nul moet beginnen.
Verdere ondersteuning of hulp nodig? Onze helpdesk staat elke werkdag voor u klaar!

Ook Juri NV koos voor MIRA Software als handige tool om efficiënter materialen, gereedschap en verbruiksgoederen te beheren

 

Juri nv: “Dankzij MIRA behouden meer dan 40 werfleiders het overzicht”



Voor algemeen bouwbedrijf Juri nv uit Zele was de implementatie van MIRA een logische stap in het digitaliseringstraject van de onderneming. Joachim De Bock (gedelegeerd bestuurder): “We kunnen alles eenvoudig in- en uitscannen en aan de werfleider toekennen. Daardoor weten we waar onze machines zijn en welke verbruiksgoederen op welke werf moeten worden aangerekend. Dit is een snelle en eenvoudige manier van werken om met meer dan 40 werfleiders het overzicht te bewaren. We hebben zicht op onze voorraad, alles wordt met ons ERP-systeem gesynchroniseerd en we hebben rapportage op maat. Zoals wij het willen. Zonder toeters en bellen, enkel de essentie.” 




 

Stel ons jouw vraag. Of vraag een bezoek aan van een van onze medewerkers. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be. Of stel je vraag in de chat.

Dank voor je vraag. Een van onze experts volgt jouw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Ik begrijp dat Bouwunie mijn persoonsgegevens verwerkt met het oog op leden- of prospectenbeheer.
    Indien ik dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.

    Ik kan mijn gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan ik terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vind ik onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
Fax: 02 253 07 45
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Ondernemingsnummer: BE0411.024.830
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 02 21 22 678
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Jouw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om je de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Je kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en je bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wil je meer weten over cookies of jouw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".