De ‘Bouwroute’ zet lokaal vakmanschap van Vlaamse bouwbedrijven centraal
04/02/2022
Geen showroom? Geen probleem!
Ook wie zelf geen showroom of atelier heeft kan deelnemen door bezoekers te ontvangen op projecten, werven of in een kijkwoning. Wie zelf geen klanten kan ontvangen kan tijdelijk onderdak krijgen bij een collega in de buurt. Ook tijdens de vorige editie sloegen bouwondernemers op die manier succesvol de handen in elkaar.Op afspraak of vrij te bezoeken
Alle deelnemende bouwbedrijven krijgen uitgebreide informatie om rekening te houden met de geldende coronamaatregelen. Bedrijven bepalen zelf hoe ze werken. Voor wie wenst is een afsprakenmodule ter beschikking, maar uiteraard zijn ook vrije bezoeken mogelijk.Het inplannen via www.bouwroute.be verloopt heel praktisch. “Wie bijvoorbeeld op zoek is naar een nieuwe keuken, de badkamer wil renoveren of het dak isoleren kan in eigen provincie of regio op zoek naar de professional vlakbij. Nieuw is dat dit jaar ook de optie voor digitale afspraken wordt voorzien”, aldus Jean-Pierre Waeytens.
Ondersteuning
Een groot voordeel voor de deelnemende bouwbedrijven is dat ze worden meegenomen in een ruime communicatiecampagne via print- en audiovisuele media. Voor de deelnemers is promomateriaal beschikbaar en wie wil krijgt marketing- en communicatietips. Voor wie zijn of haar bedrijf nog meer in de kijker wil zetten, maar niet weet hoe eraan te beginnen, zijn er advertentiepakketten voorzien. Een extern communicatiebureau adverteert dan digitaal en op maat in de regio van het bedrijf.Jean-Pierre Waeytens: “Wij nemen met Bouwunie de organisatie en algemene communicatie voor onze rekening. Daardoor zullen heel wat particulieren en professionele klanten getriggerd worden om de lokale bouwbedrijven te ontmoeten. Om de deelnemende bedrijven individueel te begeleiden zorgen we voor online videomateriaal met tips over optimaal (online) adverteren, checklists om de opendeurdag te organiseren en een telefonisch contact voor alle vragen.”
De Bouwroute is een initiatief van Bouwunie, in samenwerking met UNIZO en Nelectra. De partners zijn Bosch, Renson, Reynaers Aluminium en Wienerberger
Bouwbedrijven kunnen zich inschrijven via https://www.bouwroute.be/bedrijven
Welke communicatiecampagne voert Bouwunie voor de Bouwroute
- Vanaf zondag 5 maart hoort u onze radiospots op Qmusic, Radio2, JoeFM, Top Radio, Radio Willy en 6 DAB+ zenders – zie het zendschema in bijlage. In bijlage kan u alvast de radiospots beluisteren.
- Grote social mediacampagne
- Via google ads/goodle search – iedereen die opzoekt rond (ver)bouwen, renoveren, vakmannen zoekt, inspiratie voor interieur,… krijgt allerlei advertenties van de Bouwroute te zien.
- Via Facebook en Instagram worden een heleboel advertenties in de markt gezet
- Advertenties via Livios, Immovlan, HLN, vakpers, woonmagazines
- Bannering op Livios.be + 450 000 views (zie bijlage)
- Dedicated Mailing Immovlan + 600 000 adressen (zie mail bijlage)
- Advertentie in Fokus Huis en Tuin van Het Nieuwsblad oplage 1 miljoen exemplaren
- Persberichten via alle steden en gemeenten – communicatie in nieuwsbrieven naar de bewoners
- Persberichten lokale, regionale en nationale pers
- Take-over van Immovlanwebsite - +1mln bezoekers (zie screenshot bijlage)
- Fysiek communicatiemateriaal besteld door de deelnemende bedrijven – oa. meer dan 500 auto-/bestelwagenstickers, +10000 affiches, +100 herasdoeken, +100 beachvlaggen, +100 immoborden, + 100 herasdoeken …
Contact
-
Jean-Pierre Waeytens
gedelegeerd bestuurderplanning & strategie | belangenbehartiging & sociaal overleg
-
Wannes Staelens
bewegingscoördinatorwerking schilders-decorateurs