Contracteren
Afspraken met de klant legt u maar beter vast in een schriftelijk, door de partijen ondertekend document: de aannemingsovereenkomst. In een aannemingsovereenkomst verbindt een aannemer er zich toe een bepaald materieel werk voor een opdrachtgever/bouwheer uit te voeren. De bouwheer betaalt voor dit werk een afgesproken prijs in geld.
Zoek verder in deze rubriek
Kennisartikels van deze rubriek
- Is het inkopen tegen gegarandeerde prijzen vandaag nog mogelijk?
- Onvoorziene prijsstijgingen: hoe hiermee omgaan in nieuwe en lopende contracten?
- B2B onrechtmatige bedingen
- Belangrijke aandachtspunten bij uw algemene voorwaarden
- U geeft prijs aan een grote klant. Die legt tegelijk zijn contract voor. Welke algemene voorwaarden gelden?
- Spoedherstel van een CV of sanitaire installatie: waarmee juridisch rekening houden?
- Tot wanneer mag u uw factuur nog opmaken?
- Kan de huurder een factuur zomaar naar de verhuurder laten sturen?
- Heb ik nog recht op het geld van een eindafrekening van 5 jaar geleden?
- Contracteren met consumenten
- Wat is een aannemingsovereenkomst?
- Wat zijn de verplichtingen van de aannemer uit de aannemingsovereenkomst?
- Wat zijn de verplichtingen van de bouwheer uit de aannemingsovereenkomst?
- Hoe worden meerwerken geregeld?
- Heeft de klant bedenktijd om terug te komen op een afgesloten contract?
- Bewijs het maar! De nieuwe regelgeving