Veilig terug aan het werk in coronatijden - PC126

Op 16 maart 2020 vielen de activiteiten in veel bedrijven (groten)deels stil omwille van het coronavirus. Momenteel lopen de meeste bedrijfsactiviteiten terug volop of worden (deel)processen terug opgestart. Deze (opstart)activiteiten gaan gepaard met de grootste aandacht voor de veiligheid en de gezondheid van alle medewerkers, klanten, leveranciers,…

Om de opstart zo vlot en veilig mogelijk te laten verlopen hebben de sociale partners in de Hoge Raad voor Preventie en Bescherming op het werk, de Economic Risk Management Group, de FOD WASO en de beleidscel van de minister van Werk een generieke gids opgesteld, het basisdocument om de verspreiding van COVID-19 op het werk tegen te gaan.

De sociale partners van het PC126, waaronder Houtunie, hebben een sectorprotocol gesloten en een checklist opgesteld. Deze checklist voor bedrijven van de hout- en meubelsectoren is een aanvulling op de generieke gids. Ze omvat 107 stellingen, beschrijft specifieke maatregelen, geeft bijkomende uitleg, en reikt praktische voorbeelden aan. Er zijn ook extra linken opgenomen naar interessante informatie, documentatie en websites. U vindt de checklist en het sectorprotocol onderaan deze pagina.

Het sectoraal preventieinstituut Woodwize stelde tevens een specifieke toolbox rond hygiëne op.

Voor verdere info kan u terecht bij adviseur Luc Proesmans.
 
 

Document - Protocol Corona PC126 (452 kB)

02/06/2020

Protocol Corona - PC126 Sector Stoffering en Houtbewerking

Document - Checklist Veilig aan het werk in Coronatijden PC126 (584 kB)

02/06/2020

De sector Stoffering en Houtbewerking veilig en wel (terug) aan het werk in Coronatijden - Checklist van Woodwize

Stel ons hier uw vraag. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be.

Bedankt voor uw vraag. Een van onze experts volgt uw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Bouwunie verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op leden- of prospectenbeheer. Indien u dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.
    U kan uw gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan u terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vindt u onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
Fax: 02 253 07 45
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 0800 20 750
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Uw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om u de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. U kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en u bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wilt u meer weten over cookies of uw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".