Opmaak jaarverslag Interne dienst door de preventieadviseur

Een van de taken van de preventieadviseur is het opmaken van het jaarverslag van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk (IDPBW).

Het jaarverslag van de interne dienst moet niet meer opgestuurd worden naar Toezicht Welzijn op het Werk.

De werkgever moet het wel nog altijd opmaken en kunnen voorleggen aan de met toezicht belaste ambtenaren wanneer deze erom vragen. Hij moet het ook 15 dagen vóór de vergadering van februari naar de leden van het Comité voor preventie en bescherming op het werk sturen.

Het jaarverslag moet uiterlijk op 31 maart worden afgerond en goedgekeurd.

Op de website van de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal overleg vindt u de formulieren en een verklarende nota.
 

Jaarverslag

De inhoud van het jaarverslag is vastgelegd in bijlage II.1-3 van de Welzijnscodex, maar traditiegetrouw stelt de overheid daarvoor de nodige standaardformulieren ter beschikking.

Er is opnieuw voorzien in drie modellen:
  • formulier A voor ondernemingen met een interne dienst PBW zonder afdelingen,
  • formulier B voor een onderneming met een interne dienst PBW met verschillende afdelingen, en
  • formulier C dat bestemd is voor een groep van werkgevers die gemeenschappelijk een dienst voor preventie en bescherming op het werk organiseren.
Voor een doorsnee onderneming volstaat model A.

Er is ook een verklarende nota die de verschillende rubrieken van de versies A, B en C van het formulier toelicht. Er is elke keer duidelijk aangegeven voor welk formulier de toelichting bestemd is.
 

Info

Voor meer informatie kan u als Bouwunie-lid terecht bij adviseur Luc Proesmans, mail - tel. 02 588 42 04. En anders bij uw externe dienst voor preventie en bescherming op het werk.
 

Stel ons jouw vraag. Of vraag een bezoek aan van een van onze medewerkers. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be. Of stel je vraag in de chat.

Dank voor je vraag. Een van onze experts volgt jouw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Ik begrijp dat Bouwunie mijn persoonsgegevens verwerkt met het oog op leden- of prospectenbeheer.
    Indien ik dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.

    Ik kan mijn gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan ik terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vind ik onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
Fax: 02 253 07 45
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Ondernemingsnummer: BE0411.024.830
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 02 21 22 678
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Jouw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om je de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Je kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en je bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wil je meer weten over cookies of jouw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".