Valipac biedt financiële ondersteuning voor verplicht sorteren van uw afval

Actief afval sorteren is wettelijk verplicht voor bedrijven. In ruil voor deze inspanningen, kan uw bedrijf recht hebben op verschillende premies voor het sorteren van bedrijfsmatig verpakkingsafval.
 

Waarom premies?

Valipac moet aan de overheid kunnen aantonen dat de bedrijfsmatige verpakkingen dat haar klanten op de Belgische markt brengen, gerecycleerd worden wanneer ze afval worden. Efficiënt sorteren aan de bron draagt bij aan de recyclage en komt dus iedereen ten goede. Daarom wil Valipac bedrijven die hun bedrijfsmatig verpakkingsafval correct sorteren, financieel ondersteunen.
 

Welke premies?

Door samen te werken met een afvalophaler aangesloten bij Valipac kunt u tot vier premies ontvangen:
  • een startpremie: deze premie gaat naar bedrijven die voor het eerst een rolcontainer of een afzetcontainer gebruiken voor het sorteren van hun verpakkingsafval, én die nog nooit eerder een premie hebben ontvangen van Valipac;
  • een containerpremie: deze premie gaat naar bedrijven die containers gebruiken om hun bedrijfsmatig verpakkingsafval te sorteren en te laten ophalen;
  • een recyclagepremie: deze premie gaat naar bedrijven die volgende materialen sorteren:
    • houten verpakkingsafval (spaanplaat, afval van paletten of paletten die niet hersteld kunnen worden, kisten) dat gerecycleerd wordt tot grondstof (spaanplaat, compostering, houtkrullen voor speelpleinen)
    • plastic verpakkingen
    • plastic spanbanden (PET/PP)
  • een zakpremie: om ook het sorteren van kleine hoeveelheden plastic (folie, EPS, spanbanden) aan te moedigen, heeft Valipac een premie per zak in het leven geroepen. Deze premie komt bovenop de recyclagepremie.

Alle info is te vinden op www.valipac.be


 

Stel ons hier uw vraag. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be.

Bedankt voor uw vraag. Een van onze experts volgt uw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Bouwunie verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op leden- of prospectenbeheer. Indien u dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.
    U kan uw gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan u terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vindt u onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 0800 20 750
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Uw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om u de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. U kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en u bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wilt u meer weten over cookies of uw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".