RSZ-attesten aanvragen? Dit kan ook elektronisch

De RSZ werkt aan de modernisering van haar communicatiemiddelen en maakt vorderingen bij het afschaffen van papieren documenten. Zo kan u bv. vanaf 1/2/2019 in het kader van o.a. de overheidsopdrachten de attesten die de (afwezigheid) van schulden attesteren elektronisch aanvragen.
Maar ook andere documenten kan u elektronisch aanvragen. Dat doet u op de website van de RSZ.        
In de hieronder te downloaden folder vindt u wat meer info.  
        

De aanvraag kan gemakkelijk gebeuren via e-mail of via het webformulier op de website van de RSZ.  

U duidt aan waarover het gaat:
  • Openbare aanbesteding : aanbestedende overheden kunnen het attest openbare aanbestedingen direct online aanmaken via de onlinetoepassing Telemarc. Als het niet mogelijk is een attest te maken in Telemarc, dan vragen ze het attest aan op de RSZ-website.
  • "Andere", om tegemoet te komen aan de generieke behoefte van bedrijven om over documenten te beschikken die attesteren dat ze hun verplichtingen tegenover de RSZ naleven.
         

Het afgeleverde document wordt gewijzigd 

  • Het gaat om een pdf, die de juiste context weergeeft
  • De attesten worden geauthenticeerd met een digitale ondertekening
  • De droogstempel wordt afgeschaft
          

De attesten worden elektronisch verzonden aan de bestemmeling

In principe beschikt iedere werkgever over een e-Box : een elektronische en beveiligde brievenbus (GDPR compliant).
De verzending zal op volgende manier gebeuren 
  • e-Box + papier : vanaf 01/02/2019
  • papier : voor bestemmelingen die niet over een e-Box zouden beschikken 

Folder - RSZ wegwijs in attesten (36 kB)

29/01/2019

Wegwijs in het attest openbare aanbestedingen en het schuldenattest

Stel ons jouw vraag. Of vraag een bezoek aan van een van onze medewerkers. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be. Of stel je vraag in de chat.

Dank voor je vraag. Een van onze experts volgt jouw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Ik begrijp dat Bouwunie mijn persoonsgegevens verwerkt met het oog op leden- of prospectenbeheer.
    Indien ik dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.

    Ik kan mijn gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan ik terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vind ik onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
Fax: 02 253 07 45
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Ondernemingsnummer: BE0411.024.830
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 02 21 22 678
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Jouw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om je de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Je kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en je bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wil je meer weten over cookies of jouw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".