Gewijzigde voorwaarden bij Fluvius-premie voor asbestverwijdering en isolatie

Op 28 juli verscheen een wijziging van het Vlaams ministerieel besluit inzake de voorwaarden om een premie te krijgen van Fluvius voor het verwijderen van asbest gekoppeld aan het plaatsen van isolatie.

Vanaf 1 oktober 2021 moet de aannemer die het asbest verwijdert, de volgende datum verplicht vermelden op zijn factuur:
  • de datum van aangifte gevaarlijke werken 30bis bij de Sociale Zekerheid (voor aannemers met of zonder werknemers);
  • of de datum van melding van de uitvoering van de asbestverwijdering bij de FOD Waso (Toezicht Welzijn op het werk) (voor aannemers met werknemers);
Tot 1 oktober 2021 moeten aannemers zonder werknemers de datum van het behalen van het attest eenvoudige handelingen vermelden.
Naast de kostprijs van de asbestverwijdering moet enkel het aantal m² per type asbesthoudend materiaal (asbestcement onderdak, dakleien, golfplaten, gevelleien) dat werd verwijderd, worden vermeld en dus niet meer het gewicht in kg.
 
Het aangepaste informatieblad van Fluvius vindt u hier (PDF).
Het attest aannemer vindt u hier (PDF). 

Voor meer informatie over het Asbestcharter, klik hier.

Stel ons hier uw vraag. Of vraag een bezoek aan van een van onze medewerkers. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be.

Dank voor uw vraag. Een van onze experts volgt uw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

  • {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

  • Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

    Bouwunie verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op leden- of prospectenbeheer. Indien u dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.

    U kan uw gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan u terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vindt u onderaan deze pagina.

 
Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
Tel: 02 588 11 00
Fax: 02 253 07 45
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
1000 Brussel
Tel: 0800 20 750
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Uw passie verdient de beste ondersteuning.

Bouwunie.be gebruikt cookies om u de beste ervaring op de website te bieden. Door op "OK" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. U kan de cookies weigeren. Hou er wel rekening mee dat dan bepaalde grafische elementen niet correct verschijnen en u bepaalde applicaties niet volledig kan gebruiken.
Wilt u meer weten over cookies of uw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Klik dan op "Meer over cookies?".