Bouwunie Jaarverslag

Bouwunie Jaarverslag 2019

2019 was een goed jaar voor de bouw. De bouwbarometer scheerde hoge toppen en de verlaging van de arbeidskost die Bouwunie in 2018 verkreeg, werd eindelijk voelbaar.

Ook de Bouwunie-adviesdienst heeft sterk werk geleverd. Meer dan 1.600 vragen van leden leidden tot een uitgebreid en diepgaand antwoord van onze adviseurs. Bouwunie bracht daarnaast ook mensen samen. We noteerden meer dan 6.000 aanwezigen op activiteiten, cursussen en evenementen.

Naast informeren, adviseren en het organiseren van netwerkactiviteiten, focuste Bouwunie in 2019 meer dan ooit op het verdedigen van de belangen van de bouwbedrijven bij de beleidsmakers. De strijd tegen oneerlijke concurrentie ging onverminderd voort en het pleidooi voor meer flexibiliteit en minder kosten werd nog versterkt.

Dankzij een interventie van Bouwunie werd op het laatste moment een verruiming van de betalingstermijnen voor particulieren tegengehouden.

Bouwunie trekt als organisatie verder en meer dan ooit de kaart van digitalisering en zal de bouwbedrijven hier de volgende jaren in stimuleren en ondersteunen.

Een ruim overzicht van wat Bouwunie het voorbije jaar heeft betekend, leest u in het jaarverslag.
U downloadt het hieronder. Navigeren tussen de pagina's doet u vlot met de knoppen "vorige" en "volgende". Ziet u een play-knop op de foto staan? Klik er op en bekijk de video voor een getuigenis of aftermovie.

Veel lees- en kijkplezier!

Jaarverslag Bouwunie 2019 (9838 kB)

30/06/2020

Voor durvers en doeners in de bouw. Naar een digitale bouwsector. De realisaties van Bouwunie in 2019.

Stel ons hier uw vraag. Bouwunie-leden contacteren het Bouwunie-expertenteam ook snel via 02 588 11 00 of via info@bouwunie.be.

Bedankt voor uw vraag. Een van onze experts volgt uw vraag verder op.
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Er was een probleem bij het laden van het formulier.
De verwerking is bezig. Even geduld a.u.b.

Graag nog even uw gegevens zodat we u indien nodig kunnen contacteren:

• {{ data.formData.vat_isvalid = ((data.formData.vat && contactRequestForm.vat.$valid)? '1':null) }}
  • validatie...

• Vul alle velden volledig in. De verplichte velden zijn aangegeven.

Bouwunie verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op leden- of prospectenbeheer. Indien u dit als niet-lid niet wil, volstaat een mail naar privacy@bouwunie.be.
    U kan uw gegevens inkijken en laten aanpassen via een eenvoudig verzoek aan Bouwunie mét bewijs van identiteit.
    Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan u terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.privacycommission.be
    Het algemeen beleid van Bouwunie inzake gegevensverwerking vindt u onderaan deze pagina.

Bouwunie vzw
Maria-Theresialaan 35
1800 Vilvoorde
E-mail: info@bouwunie.be
Web:
Unizo vzw
Willebroekkaai 37
E-mail: ondernemerslijn@unizo.be
Web:
Uw passie verdient de beste ondersteuning.